Flipp Tollare

Direktlänk till inlägg 16 juli 2014

SIMMARE???

Av Hanna Olofsson - 16 juli 2014 23:01

Idag har vi hunnit med massa saker. Jag och Flipp var uppe med tuppen kl sex imorse. När jag satt på mig byxorna passade han på att gå in i mammas och pappas sovrum och gjorde morgonpinken. Vi gick en kort promenad och efter det var klockan bara kvart över sex. Vi ville inte väcka dom andra så jag tog ut kudde, filt och täcke. Det var jätte kallt ute men vi sov en stund till och lekte lite med. Ute kl halv sju på morgonen!!!! Myyyyyys!!!

Han har också förstått vad kul det är att vara i diskmaskinen, om man har glömt att stänga den, och käka på alla små rester. Då är det bara att jaga ut honom där ifrån och stänga den! Men om man missar det så kan det sluta med att han nöjt kommer springandes med diskborsten i högsta hugg. Som tur va hände det bara en gång!
Han har nog hittat sin favoritplats att sova på också. I en hylla i vår hall. Under fågelburen där vi har en papegoja som bokstavligen skriker typ hela tiden. Men han sover där mitt i allt skrikande och bryr sig inte alls... Är man trött så är man!
Vi har varit och badat också. Första doppet för Flipp även fast det bara var till magen så han inte behövde simma eftersom han inte hade den tekniken än. Han tyckte att det va sådär. Lite kallt och äckligt. Inte rädd men lite osäker.

Imorgon eller på fredag ska en vän till mig ta lite kort på mig och Flipp så det kommer nog upp lite blider om någon dag!

 
 
Cornelia och hundarna

Cornelia och hundarna

17 juli 2014 00:17

Fy så söt han är! :D
Vad har du för planer med honom i framtiden då? ;)

http://brandys.blogg.se

Hanna Olofsson

17 juli 2014 06:38

Helst vill ja satsa på agility men jag vill testa allt! Allt som en tollare kan göra!! Fast helt klart satsa på agility! :)
Jag börjar på ett hundsportsgymnasium till hösten där Flipp även kommer få gå i skolan med mig under år 2 & 3. Det kommerbli skitkul!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna Olofsson - 8 september 2014 19:13

Av Hanna Olofsson - 31 augusti 2014 00:03

                                                                                  Foto: Anna-Li Nauclèr ...

Av Hanna Olofsson - 29 augusti 2014 09:36

Hej!Det är nästan pinsamt länge sen jag skrev något. Men det har inte funnits så mycket att skriva om. Vi har jobbat på med träningen och det går framåt!!Hans bitande har lugnat ner sig lite gran men finns fortfarande tyvärr där... Agility har vi trä...

Av Hanna Olofsson - 17 augusti 2014 10:28


Kort uppdatering. Har varit på introhelg och kom hem till en sjuk Flipp. Helgen har varit jättebra och jag längtar verkligen tills Flipp är tillräckligt gammal för att vara med. Som sagt när jag kom hem förut fick jag höra att Flipp var dålig. Han h...

Presentation

Det här är Flipp! En nova scotia duck tolling retriever hane! På denna blogg får du följa våran resa mot tävlingsbanorna, men också mot att få en så bra och härlig familjemedlem som möjligt!!

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<<
Juli 2014 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards