Flipp Tollare

Direktlänk till inlägg 10 augusti 2014

AGILITY I MASSOR!

Av Hanna Olofsson - 10 augusti 2014 18:40

Idag har Flipp träffat Hugo som också är en tollare. Jag och Moa ska gå i samma klass så det kommer ju även Flipp och Hugo göra. Vi träffades på kils brukshundsklubb som var nytt både för Flipp och för Hugo. Båda hundarna tog det bra och klarade av att fokusera på träningen.
Vi körde lite apportering i början och det gick bra. Sen tränade vi lite andra små övningar innan vi gick bort till agilitybanan.
Flipp är jätte duktig på agility och har redan klarat av alla hinder förutom balansen och däcket som vi inte har provat än. Han har jättebra sug i tunnlarna. Det var såååå kul att se!

Fett cool bild om du frågar mig!!

 
 
Malin

Malin

10 augusti 2014 19:18

Vad söt han är! :D Lite roligt också att han heter Flipp, för jag hade en katt som hette det för några år sedan. ;) Inte ett så jättevanligt namn, men gulligt. :)

http://SuperMagic.se

 
Elin & Olle

Elin & Olle

10 augusti 2014 23:56

Duktig kille :)
tänk på att de e bättre o vänta med balans hindrerna tills han växt klart, o bara köra "valp agility" nu :) (hinder med pinnen på marken o tunnlar)

http://teamtollare.blogspot.se

Hanna Olofsson

11 augusti 2014 00:00

Jo ja vet, men vi har bara kört kontaktfält vilket man bör börja med tidigt för att få en bra kontakt senare! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna Olofsson - 8 september 2014 19:13

Av Hanna Olofsson - 31 augusti 2014 00:03

                                                                                  Foto: Anna-Li Nauclèr ...

Av Hanna Olofsson - 29 augusti 2014 09:36

Hej!Det är nästan pinsamt länge sen jag skrev något. Men det har inte funnits så mycket att skriva om. Vi har jobbat på med träningen och det går framåt!!Hans bitande har lugnat ner sig lite gran men finns fortfarande tyvärr där... Agility har vi trä...

Av Hanna Olofsson - 17 augusti 2014 10:28


Kort uppdatering. Har varit på introhelg och kom hem till en sjuk Flipp. Helgen har varit jättebra och jag längtar verkligen tills Flipp är tillräckligt gammal för att vara med. Som sagt när jag kom hem förut fick jag höra att Flipp var dålig. Han h...

Presentation

Det här är Flipp! En nova scotia duck tolling retriever hane! På denna blogg får du följa våran resa mot tävlingsbanorna, men också mot att få en så bra och härlig familjemedlem som möjligt!!

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards